6 ימים באזור אנדלוסיה – מסלול טיול

עזרה בתכנון הטיול לאנדלוסיה? השאירו פרטים 👇

נסענו זוג מבוגר באמצע מאי לאזור אנדלוסיה. יצאנו לדרך מאזור אלגרבה בדרום פורטוגל כאשר עמדו לרשותנו 6 לילות כי היינו חייבים לחזור לפורטוגל למשפחה. אז להלן סקירה קצרה.
המעבר בין פורטוגל לספרד כמובן פתוח כמו בכל אירופה ובין שתי המדינות מפריד גשר מרשים. יש פער של שעה בין שתי המדינות.
עצירה ראשונה – HUELVA – עיר חביבה לבלות בה כמה שעות. סמטאות ציוריות, רקדניות פלמנקו שמסתובבות בלבוש מסורתי ברחובות. חניון מומלץ קרוב לכל : Casa Colon.
משם המשכנו עוד כשעה לSEVILLA. העיר הזאת הפתיעה אותנו בגדול . יפיפייה בכל מובן המילה. נקיה, אנשים מקסימים, מלא מקומות לבקר, מסעדות וברים בשפע. רחובות ציוריים.
מלון : Hotel Posada del Lucero במיקום מצויין אמנם בעייתי לגבי חניה (למזלנו הרב מצאנו מקום פנוי על הכביש ולא הזזנו את הרכב עד שעזבנו את העיר). המלון הוא במבנה ספרדי היסטורי לשימור, מאוד יפה – עם חצר פנימית, ארוחת בוקר טובה מאוד, יש בריכה קטנה בגג. המינוס היחידי בחדר הוא שאין חלון החוצה אלא לחצר הפנימית ולכן החדר חשוך.
מקומות לבקר – הכל !!! לא להפסיד כלום ממה שמסומן במפת התיירות של העיר. PLAZA ESPANA מרשימה בטירוף, גשר טריאנה, השוק ושכונת טריאנה. בלילה מאוחר ללכת ל Alameda de Hercules. מקום שוקק חיים מלא מסעדות, פאבים, צעירים… האזור מתעורר לחיים מאוחר בלילה.
העיר מאוד קלה להליכה, פשוט כיף וככה גם מגלים מקומות שלא תמיד מסומנים כמו פארקים יפיפיים. היינו שם 2 לילות ונשאר טעם של עוד.
מסעדות: בסביליה KARPANTA – Abuela Canela בטריאנה Bodega Paco Espana
יצאנו מSEVILLA לכיוון העיירה CARMONA – שריד של הכיבוש הרומי והחלק התיירותי נמצא ממש בתוך חומות – לא יכולה לתאר הרבה דברים עליה משום שזה היה יום ראשון בבוקר והיה הכל סגור אז הסתובבנו בסמטאות בלבד.
המשכנו לCORDOBA, ביקור באזור המסגד והרובע היהודי, הגשר הרומי. ארוחת צהריים ב Taberna LA MANUELA . אחרי כמה שעות של שוטטות המשכנו לגרנדה.
מלון בגרנדה – Hotel Granada Center , מיקום מצויין. חניון בתשלום קרוב ממש. חדר נח, מלון טוב – קצת מאכזב שאין בחדר אמצעים להכנת קפה ולא שמים בקבוק מים כפי שקיבלנו בכל מקום אחר.
אזהרה !!! האטרקציה המרכזית בגרנדה זה ארמון האלהמברה. ידענו שצריך להזמין כרטיסים מראש אבל לא תארנו לעצמינו שצריך מו כלום חודשים מראש. בקיצור תזמינו כרטיסים לסיורים מודרכים מוקדם ככל האפשר כי אחרת לא תמצאו ליום שאתם צריכים ואם כן תשלמו ביוקר ואין מה להגיע ללא כרטיסים. כמו כן יש להקפיד להגיע לביקור באלהמברה עם דרכונים. ללא דרכון אי אפשר להכנס (יש פתרון חירום בתנאי שיש צילום של הדרכון ). בגדול גרנדה היא עיר אירופאית לכל דבר, לא משהו מיוחד מאוד למעט האלהמברה המרשימה, שכונת סקרמונטה ו- ALBAICIN ממנה יש תצפיות מדהימות על העיר ובעיקר על האלהמברה. יש תחבורה ציבורית לכוון האלהמברה נוחה וזולה שיוצאת ממרכז העיר.
מסעדות: La Nonna Carmela איטלקית טובה. גם LOS MANUELES ו- GALLIO .
שני לילות בגרנדה מספיק בהחלט.
מגרנדה המשך לעיירה יפיפייה FRIGILIANA, בתים לבנים סמטאות מלאות פרחים, חנויות יפות, שוטטות שווה.
ויתרנו על ביקור ב- MALAGA בדרך מחוסר זמן והמשכנו לעיירה בשם MIJAS – עיירה ממש פצפונת. רק רוגע, תצפיות יפות וזהו. אין שם משהו מיוחד למעט מנוחה מטיול ארוך. אבל ! אם הייתי יודעת שמסתובבים שם חמורים רתומים לעגלה ומסיעים אנשים ( בעיניי התעללות בבעלי חיים ) לא הייתי בוחרת ביעד הזה. נשארו לילה אחרון לישון שם במלון בוטיק חביב ממש בשם OPUNTIA.
למחרת חזרנו לפורטוגל.
מספר הערות: לשים לב לשעות הפתיחה והסגירה של המקומות, בעיירות הקטנות כולם בסיאסטה בצהריים וגם לא פותחים מוקדם – אם נוסעים לא בשיא העונה אז גם המסעדות נסגרות מקסימום ב21.00
במסעדות ניגשים מלצרים בלי תפריט ושואלים קודם כל מה רוצים לשתות – אוכל אם בכלל אחרי הזמנת השתיה או שצריכים לבקש תפריט. יין ובירה זול ממש.
הדלק בספרד זול יותר משמעותית מהארץ ויש פערים גדולים בין חברות הדלק.
לצמחוניים לא פשוט למצוא מקומות עם היצע גדול.
הכבישים בכל האזור הזה למעט מקטע קצר בין מלגה לסביליה שיש בו תשלום אגרה, כולם כבישים טובים ללא תשלום אגרה.